پخش زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
English عربي
2735
-
الف
+

با همکاری صداوسیما و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی: آغاز به کار هفته فیلم کودک ایران و سوریه

نخستین هفته فیلم کودک ایران و سوریه "با شعار مقاومت، همدلی ، آینده ای روشن" در تالار الکندی دمشق آغاز به کار کرد.

نخستین هفته فیلم کودک ایران و سوریه "با شعار مقاومت، همدلی ، آینده ای روشن" در مراسم خاصی در تالار الکندی دمشق آغاز به کار کرد.

این هفته فیلم با اهتمام سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و همکاری رایزنی فرهنگی شورمان و نیز  سازمان سینمای سوریه  برگزار می شود. 

مدیر دفاتر نمایندگی سازمان صدا و سیما در سوریه و لبنان، کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران و رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سوریه، همچنین رئیس سازمان سینمای سوریه ، ولید درویش عضو مجلس ملی سوریه ، جمعی از علاقمندان به سینما در ایران و گروهی از دانش آموزان و آموزگاران در مراسم گشایش این هفته فیلم حضور پیدا کردند.

سعید غفاری مدیر دفاتر سازمان صدا و سیما در سوریه و لبنان در خصوص هدف از برگزاری این برنامه فرهنگی خاطرنشان کرد، هدف محوری ما ، تعمیق فرهنگ مقاومت همدلی و نگاه به آینده روشن است همین طور که در شعار این هفته فیلم آمده است.

مصطفی نجاریان رایزن فرهنگی کشورمان در سوریه هم تصریح کرد، کودکان و نوجوانان ، آینده سازان جوامع هستند ، از این جهت برنامه ریزی برای نسل کودکان و نوجوانان ضروری است چرا که اینده جوامع و آینده زندگی ما به دست همین نسل ترسیم خواهد شد.

برپایه این گزارش ، در این هفته فیلم آثار مختلف پویا نمایی از ایران و سوریه به صورت یک روز در میان، به نمایش درمی آید که مراد شاهین رئیس سازمان سینمای سوریه هم در خصوص این برنامه فرهنگی اظهارداشت، "درصدد هستیم تا نسل کودکان و نوجوانان را براساس فرهنگ مقاومتی تربیت کنیم تا جامعه را دربرابر تهاجم فرهنگی بیگانگان مصون سازیم، کودکان امروز، مردان آینده جامعه هستند، مردمانی آگاه و روشن که هرگز در دام تبلیغات نمی افتند." 

بر پایه این گزارش، در پایان این برنامه فرهنگی مشترک، کودکان و نوجوانان سوری برداشتهای خود را از فیلم های اکران شده به صورت نقاشی به تصویر خواهند کشید و سه ماه آینده در مراسمی با اهدای جوایری از بهترین آثار تقدیر خواهد شد.

همچنین قرار است در مراسم اختتامییه هفته فیلم از تندیس همدلی کودکان ایرانی و سوری رونمایی شود.

س م

نظر شما
ارسال نظر
محسنین

آفرین ....خداقوت مومن خدا